typy opakowań

Rynek konsumencki dzieli wszystkich ludzi na pewne grupy. Do najpopularniejszej i najprostszej grupy należy podział ze względu na tych, co kupują i na tych, co sprzedają. Co za tym idzie, to ci, co sprzedają stają się w pewnej chwili tymi osobami, które kupują. Jest to okrąg współuzależnienia jednego konsumenta od drugiego. Konsumenci kupujący muszą jednak w jakiś sposób dowiedzieć się o produkcie i o możliwości dotarcia do niego. Wielu wytwórców rozwiązało ten problem i na opakowaniach, do których wkładają wytworzone wyroby umieszczają swoje logo oraz dane do kontaktu. Stosuje się to np. na takich artykułach, jak kartony do pizzy. Jest to ten rodzaj opakowania, który przeznaczony jest do jednego produktu żywnościowego, czyli pizzy. Na rynku jest jednak wiele opakowań służących do różnego przeznaczenia. Mogą to być opakowania na ciasto, które mają kształt pojemników plastikowych, ale też artykułów okazjonalnych. Przepiękne torty okolicznościowe, aby bezpiecznie dotarły do osoby zamawiającej je powinny być umieszczone w specjalnych opakowaniach na torty. Są to tekturowe, zgrabne pudełeczka z obrazkami okolicznościowymi. Omawiając Np. kubki jednorazowe można powiedzieć, że są one szczególnymi artykułami. Po użyciu ich nie ma możliwości użycia ich do dalszych celów.